«Електронний квиток» – комплексна автоматизована система продажу електронних проїзних документів на залізничному пасажирському транспорті через електронні канали обслуговування.
Автоматизована система «Електронний квиток» виконує наступні функції:
- Процесинговий комплекс
- Електронні канали обслуговування
- АРМ звітів
- Мобільні термінали контролю документів
- Реєстр електронних проїзних документів.
Процесінговий комплекс складається з наступних програмних продуктів:
- Сервер додатків – створює електронний квиток і забезпечує взаємодію між усіма елементами Системи;
- Автоматизована система управління пасажирськими перевезеннями – дозволяє отримувати дані про розклад поїздів, вартості проїзду, наявність вільних місць;
- Фіскальний сервер – програмно-апаратний комплекс, головною функцією якого є ведення податкового обліку з продажу та повернень електронних квитків;
- Торгово-платіжна клірингова система – підтримує технічну взаємодію між електронними каналами реалізації та Системою;
- Архів електронних документів – забезпечує зберігання електронних проїзних документів;
- Сервер Мобільних терміналів контролю документів – забезпечує взаємодію між МТКД пристроями та іншими елементами Процесінгового комплексу;
Електронні канали облуговування
Технічні рішення, які дозволяють пасажирам отримати інформацію для планування поїздки, вибору і оплати проїзних документів, отримання звітних або посадочних документів через Інтернет, термінали самообслуговування, каси, банки, відділення пошти, агентські мережі та ін.
АРМ Звітів
Автоматизоване робоче місце, яке дозволяє в режимі онлайн отримувати звіти і статистику по всіх операціях, які ведуться всередині системи.
Мобільні термінали контролю документів
Багатофункціональний портативні пристрої для перевірки електронних квитків при посадці пасажира в вагон шляхом зчитування QR-коду, нанесеного на квиток. Головною його функцією є контроль за використанням електронного квитка. Також даний пристрій використовується провідником як інструмент для організації поїздки і обслуговування пасажирів.
Електронний квиток є:
- Електронним документом;
- Договором на перевезення;
- Договором на страхування;
- Документом посадки до вагону;
- Звітним бухгалтерським документом.
Система “Електронний квиток” дає можливість пасажиру:
- Отримати довідкову інформацію про розклад руху поїздів через Інтернет-сайти, термінали самообслуговування, мобільні додатки, каси;
- Вибрати місця в поїзді і додаткові послуги;
- Оплатити проїзні документи через Інтернет за допомогою банківських платіжних карток міжнародних платіжних систем, національної системи масових електронних платежів (далі – НСМЕП), електронними грошима, готівкою в терміналах і касах;
- Отримати квитки на електронну пошту, роздрукувати або зберегти, як зображення в смартфоні;
- Зарезервувати місця через Інтернет з наступним їх викупом;
- Здійснити посадку без звернення до каси;
- Відзвітувати за поїздку в бухгалтерії, оскільки посадочний документ є звітним документом;
- Здійснити онлайн повернення електронного квитка через Інтернет з автоматичним поверненням коштів на платіжну карту.